Proč jsme založili tuto školu

Chceme rozvíjet ty dovednosti, které se hodí v každé budoucnosti

Co má dnes děti naučit střední škola? Jak bude vypadat naše společnost za dvacet let? 

Co má smysl děti učit, jakým způsobem a na co je potřeba se zaměřit? Jak má probíhat přínosná hodina informatiky?

Takové otázky si klademe a pokládáme je i osobnostem napříč obory, lidem z vědy, byznysu, vzdělávání, rodičům, aktivním lidem. Lidem, kteří pochopili, že na kvalitním školství stojí naše budoucnost a že se nelze v tomto ohledu úplně spolehnout na náš stát. 

"Naše budoucnost je nejistá, to je jediné, co o ní můžeme s jistotou prohlásit", řekl Michael Šebek, profesor kybernetiky na ČVUT v Praze.. 

Školy by měly tedy děti připravovat na jakoukoliv budoucnost a měly by u dětí rozvíjet ty schopnosti a dovednosti, které se hodí v každé budoucnosti. Máme stejný závěr a myslíme si, že rozvíjet je třeba tvůrčí a kritické myšlení, flexibilitu, kreativitu, schopnost komunikovat a potřebu celoživotně se vzdělávat. Zodpovědnost místo slepé poslušnosti a zvídavost místo očekávání hotového výkladu, na tom chceme stavět naši školu a celkový přístup ke studentům. Chceme, aby naše výuka byla zdrojem inspirace a dobrých nástrojů. Chceme podporovat mladé lidi ve snaze věci zkoušet a dělat přitom chyby, protože jen děláním chyb se člověk efektivně učí a posouvá dál.

Myslíme si, že jedním z hlavním úkolů školy je přinést člověku informace o tom, kdo je, jaké má hodnoty, v čem vyniká a v čem jsou naopak jeho limity. Jedině tak lze budovat přirozené sebevědomí jedince, jedině tak může člověk prožít naplněný a šťastný život.

Chceme být místem, kde panují dobré, fungující a zdravé mezilidské vztahy, kde se lidé respektují a mají k sobě úctu, kam děti i dospělí rádi chodí, protože se tam cítí bezpečně.

Spolupracujeme s technologickými firmami, oslovujeme vědecké instituce, chceme být v aktivním kontaktu se všemi progresivními vysokými školami - viz sekce spolupráce.

Na základě rozhovorů, které jsme vedli, jsme přesvědčeni, že naše veřejnost není ke školství lhostejná a přibývá lidí, kteří si uvědomují nutnost kvalitního vzdělávání a opravdovou potřebu systémové změny.

Děkujeme všem za jejich názory, myšlenky a zajímavé podněty.


"Taková škola, jakou děláte, je strašně moc potřeba a když se mě ptáš konkrétně na informatiku, chtěl bych tam vidět šířku ...učit se programovat na různých platformách, řešit problémy... od srand jako udělejte tady v tom hada, po databázi, po složitější systém..." (26.6. 2019) 

Petr Mára, technologický evangelista, trenér s certifikací Apple 


"Byl jsem vždy zastáncem toho, aby se děti učily něco, co si odnesou na celý život a čím jsem starší, tím jsem k tomu skeptičtější. Už si nemyslím, že je třeba se učit předměty a učit se něco nazpaměť, spíš se kloním k tomu, že by se děti měly učit myslet jako metodu, učit se pobírat vědění, učit se učit, učit se orientovat se ve velkém množství dat." (29.6. 2019)

Vladimír Pikora, analytik finančních trhů a makroekonom


"Střední škola je pro mě průvodcem finálního stádia dětství do života. Paradigma, na které jsme historicky zvyklí, že se ve škole vykládá látka a doma se dělají domácí úkoly se naprosto otáčí a role učitelů je úplně jiná, než dřív, je to role průvodců, koučů, mentorů... a tohle všechno klade daleko větší nároky na učitele." (10.7. 2019)

Petr Beneš, spoluzakladatel 6D Academy, kouč a technologický optimista.


"Když se půjdeš podívat na Matfyz, zjistíš, že je tam stejný počet studentů a studentek. Přitom na programování jsou samí muži, to nedává logiku... To vzniklo v osmdesátých letech, kdy IT bylo koníčkem, co začínal hardwarem, kdy každý nejdřív něco pájel a montoval. Tak to dneska už vůbec není, mají tam být kluci i holky a učil bych je algoritmizovat, ajťácké myšlení. A také, že je třeba nejen napsat funkční software, ale taky vědět, jak to funguje v praxi, co skutečně uživatelé potřebují a co musím udělat, abych uvedl produkt na trh." (11.7. 2019)

Jaroslav Řasa, zakladatel společnosti ABRA Software


"Pokud přemýšlím o jakémkoliv vzdělávání, mohu o tom klidně přemýšlet i jako o firmě, pro mě ultimátní cíl jakékoliv lidské organizace je, aby se lidé dozvěděli, co jsou zač, aby to 'Poznej sám sebe', z Delfské věštírny, se opravdu dostalo nade dveře všech vzdělávacích institucí." (14.8. 2019)

Ladislav Veselý, COO portálu Slevomat